Wat doe ik eigenlijk als Professional Organizer? Die vraag krijg ik vaak en ik zal het proberen uit te leggen.
Ik help mensen om structuur en overzicht aan te brengen in hun huishouden en administratie. Dit alles zorgt voor veel meer rust en ruimte in huis en je financiën, maar vooral in je hoofd. Hierdoor heb je meer tijd over om bezig te zijn met leuke dingen. Een heerlijk gevoel geeft het als je weet dat het thuis goed gestructureerd is en dat er een goed overzicht is en je weet waar alles ligt. Opruimen kost dan veel minder tijd.
Opruimen moet je planmatig aanpakken. Mijn werk begint met een intakegesprek waar ik samen met de klant zijn of haar wensen en knelpunten bespreek. Heb ik dat scherp, dan maak ik een plan van aanpak.’
Ik begin met het creëren van overzicht en ga dan aan de slag.
Opruimen doe ik echt samen met mijn klant, want het is soms heel moeilijk om iets weg te doen. Dat kan verschillende redenen hebben;
- iets heeft veel geld gekost,
- het was een cadeau,
- het heeft emotionele waarde,
- of je denkt misschien kan ik het ooit wel gebruiken.
Ik maak geen beslissingen, maar help mijn klanten om dat te doen, maar ik bied wel praktische hulp. Ik help stapels maken, opruimen, spullen van plek veranderen en weggooien, want samen kun je echt meters maken.
In de bijgevoegde foto's zie je wat bv een opgeruimde voorraadkast voor je kan betekenen; rust, overzicht, vindbare spullen.
Wil je hier meer van weten, neem gerust vrijblijvend contact op. Ik help je graag.