VEELBELOVENDE START POWER RUN WIJCHEN
Op zaterdag 1 juli jl. vond de eerste editie plaats van The Power Run. De reacties van de deelnemers waren unaniem positief: dit moet volgend jaar een vervolg krijgen! De organisatie kan zich geen betere motivatie wensen om het feest volgend jaar nog eens op te zetten…
Want een feest wàs het! Ondanks de wat miezerende regen was er op alle gezichten een voortdurende grijns van blijdschap te zien. Dat gold niet alleen voor de bestuurders van de 25 voertuigen (vooral driewielige motor-trikes en een aantal motoren met zijspan) maar des te meer voor de passagiers die zij vervoerden: elk voertuig bood plaats aan een van de personen met een beperking die zich hiervoor hadden aangemeld. Er was een rit van zo’n 80 kilometer uitgestippeld in de regio, verdeeld over een ochtend- en een middagtraject. Plaats van vertrek was camping ‘De 3 Linden’ in Alverna, waar motorrijders, vrijwilligers, passagiers en hun begeleiders vanaf 9 uur warm werden verwelkomd met koffie en gebak. Na het oplaten van grote trossen blauwe en rode ballonnen – wat met behulp van enkele drones op de film werd vastgelegd – klonk het startsein en vertrok de karavaan langs mooie kronkelweggetjes naar Rosmalen. Een speciale groep gemotoriseerde verkeersregelaars zorgde ervoor dat het oversteken van kruisingen steeds veilig verliep. In Rosmalen werd in speeltuin ‘Het Kwekkeltje’ de lunch gebruikt. Een andere route voerde de stoet weer terug naar Wijchen; laat in de middag kwamen ‘De 3 Linden’ weer in zicht. Daar kon iedereen uitrusten van de belevenissen, waarbij links en rechts menig spannend verhaal gehoord kon worden. Er werd goed gebruik gemaakt van de royaal verstrekte consumptiebonnen voor koffie, thee of fris. Ook voor een hartige hap was gezorgd: het binnenrijden van een mobiel cafetaria werd met gejuich ontvangen. Frites en andere snacks vonden gretig aftrek. Hiermee werd de dag afgesloten.
Terugkijkend kan geconcludeerd worden dat de eerste Power Run een geslaagd evenement was. Frans van den Berg, de bedenker en organisator, kan trots en tevreden zijn met het resultaat. Het doel was een kostenloze, plezierige dag te organiseren voor een bijzondere doelgroep en dit doel mag ruimschoots gerealiseerd heten. De vele personen die hieraan hebben bijgedragen – chauffeurs, sponsors, helpers bij het voorbereiden of in welke vorm dan ook – hebben hieraan zoveel voldoening beleefd dat zij zonder aarzeling hun medewerking aan een volgende keer hebben toegezegd. De bedoeling is daarvoor zaterdag 7 juli 2018 te kiezen. De eerste plannen daarvoor zijn alweer in de maak….